Sunday, February 10, 2008

Herbal Plaza

Herbal Plaza adalah projek Malaysian Herbal Corporation (MHC) dengan kerjasama Kementerian Pembangunan Usahawan dan Koperasi (MeCD). Ianya adalah merupakan Pusat Pengumpulan dan Pemasaran Produk Usahawan berasaskan herba dan produk asli (natural products).

Herbal Plaza yang bertempat di No. 15, Jalan Medan Tuanku 1, Medan Tuanku, Kuala Lumpur ini dibangunkan sebagai pusat setempat untuk industri herba di mana semua produk dan perkhidmatan yang berkaitan di kumpul dan dipamerkan di satu tempat khususnya untuk usahawan-usahawan tempatan dan luar negara berkumpul dan menjalankan aktiviti perniagaan mereka. Sebanyak 300 ruang pameran di sediakan kepada usahawan-usahawan di dalam industri herba yang berminat. Dalam masa yang sama, peserta yang mempamerkan produk mereka di Herbal Plaza juga boleh menjual produk-produk yang dipamerkan di kaunter jualan yang dikendalikan oleh MHC.

Peserta yang mengambil bahagian di dalam projek Herbal Plaza ini bukan sahaja berpeluang untuk mempamer dan menjual produk mereka, malahan berpotensi untuk:
  • Mempamerkan produk sepanjang tahun;
  • menyertai aktiviti promosi terancang dari semasa ke semasa;
  • Menyertai program networking industri;
  • Mendapat maklumat pertanyaan perdagangan (trade inquiries) terkini dari semasa ke semasa;
  • Keutamaan untuk menyertai pelbagai sessi latihan berkaitan industri yang dianjurkan oleh MHC;
  • Pendedahan di dalam pameran perdagangan dalam dan luar negara.

Usahawan yang berminat untuk menyertai projek Herbal Plaza ini boleh mendapatkan maklumat lanjut di sini ataupun memuat turun borang penyertaan di sini.

No comments: